Başka bir Özgürlük

 

tumblr_msyu0t729q1sabhglo1_500

Asırlardır bir özgürlük kavgasıdır gidiyor.. Herkes kendi durumunda mahrum kaldığı şeylerin sebeplerinden şikayet eder. Bazıları ailesinden, bazıları devletten, bazıları okuldan, bazıları erkek/kız arkadaştan, bazıları mahalle baskısından, bazıları çocuklarından ya da evdeki sorumluluklarından..

Peki kendi kendinize yaptığınız baskılardan hiç şikayetçi oldunuz mu? Farkındayız ya da değiliz ama insan önce kendi içinde özgürlüğünü kısıtlayabiliyor. Peki bunu yaparken nasıl oluyor da başta kendimizin çözebileceği kısıtlamalar varken bunları es geçip sosyal yaşantımızdaki başkalarıyla olan özgürlük sorunlarımızı haykırıp duruyoruz. Kıyafetinizi seçerken, sebebini bilmediğiniz ama araştırma gereği duymadığınız yasaklara uyarken, ailenin direttiklerini kendi düşüncenizmiş gibi kabul edip bunun sizi mutlu edip etmediğinin farkında bile değilken, ya da görmezden gelirken.. bu hayatta almanız gereken kararlarda neyin doğru neyin yanlış olduğunu o kadar başka şeylerle değerlendirerek veriyoruz ki kendi tercihlerimizden çok fazla ödün veriyoruz. Bazen çıkmak lazım bu kalıplardan, arada iyi gelir ve hayatınızda değişikliklere sebep olursa iyi ya da kötü hayatınıza bir şeyler, heyecanlar katar.. Bilmiyorum aklınızda neler uyandı ama ben kaç yıldır merak ettiğim istediğim şeyi yaptım ve kendimi özgür hissettim. Ne mi yaptim?  dövme yaptırdım :)))

birds-freedom-girl-tattoo-Favim.com-533057

Bir Yorum Yazın

