Vitamin Takviyeleri Alerjiye Çözüm Olabilir Mi? GNC

IMG_0144

Amerika’daki gençlerin yarısından fazlası vitamin takviyeleri kullanıyor. Bu sebeple de vitaminlerin çoook geniş bir pazarı var. Türkiye’de çok fazla yaygın olmayan bu duruma el atmak isteyen Amerikan firması GNC yavaş yavaş bir çok şehirde mağazasını açmaya başladı. İçerisinde her tür vitamin, mineral, çay vs. bulmak mümkün. Doktora danışmadan test yaptırıp eksiklik olduğunu tespit ettirmeden vitamin kullanmak doğru olmayabilir, ancak bu mağazalardan birine girip danışmak isterseniz, benim gibi elinizde bir kutu vitaminle çıkabilirsiniz!

Açıkçası vitamin takviyeleriyle alakalı yapılan araştırmalarda fikir birliği bulunmuyor. Tek ortak sonuç kanseri ve kalp krizi riskini önleme gibi bir durumu olmadığı yönünde. Bunun dışında boşa para kaybı olduğunu söyleyen uzmanlar da var; bağışıklık sistemine katkı sağladığını, her vitamini yiyeceklerden temin edemeyeceğimizden dolayı günlük alınmasını söyleyenler de..

Öyle ya da böyle ben kullandığım vitaminlerin benim hayat kalitemi artıran sonucunu paylaşmak için yazıyorum bu yazıyı. GNC markasının Women’s Ultra Mega multivitaminini kullanana kadar bir kaç yıl boyunca alerjiden dolayı ara da sırada (özellikle de bahar aylarında çok sık) burun akıntısı, hapşırıklar, buna bağlı da halsizlik  sıkıntılarım vardı. Doktora her gittiğimde bana alerjimin olduğu şeylerden uzak durmamı söylüyor ve tedavi görevi olmayan sadece semptomları gideren antihistaminik ilaçlar veriyordu. Ne zaman ki vitamin takviyesi almaya başladım inanılmaz bir şekilde bu şikayetlerimin hepsinden kurtuldum!!

Ara vererek ve az dozlarda kullanmama rağmen yaklaşık bir yıldır bu sıkıntıları yaşamıyorum:) Psikolojik olabilir belki ama vitamin aldığım günlerde daha enerjik hissediyorum kendimi. Bunun üzerine internette yaptığım araştırmalarda da benim gibi alerjilerinden kurtulan örneklere rastladım. Hatta takviyelerin işe yaramadığını söyleyen bir araştırmada bile, bazı insanların alerji semptomlarını rahatlattığını iddia ettiklerinden bahsediyor.

Alerji gerçekten insanın günlük hayatında çok sıkıntıya sebep olan bir durum. Vitaminler, özellikle de vücutta depolanmayan C vitamini bağışıklık sistemini güçlendirdiği için bir çok hastalığı önleyebilir. Özellikle de bu kış boyunca etrafımdaki herkes uzun süreler grip olmalarına rağmen, hiç hastalanmamamın da buna bağlı olabileceğini düşünüyorum. Bana olan bu güzel etkilerinden dolayı markanın sloganını destekliyorum; Live Well! 

Dididediki.. alerjinize çözüm bulamadıysanız ve bu durum sizinde artık canınızı sıkıyorsa doktorunuza danışarak vitamin takviyesi kullanmayı deneyebilirsiniz. Bu yazımın alerji problemi olanlara çözüm olması dileğiyle..

Bir Yorum Yazın

