Kahve Aşkı <3

 

morning coffee

Kahvenin ilk yudumu yok mudur.. İşte o insanın ruhuna dokunur, onu kendinden alır. Sonrasında ise yüzde bazen başkalarının göremediği bir gülümseme ile gelen bir enerji, zindelik! Ben özellikle sabah işteyken içmeden kendime gelemiyorum. Bağımlılık mı aşk mı bilemiyorum ama sabahleyin ‘güünaydın, günaydııın’ melodileri ile uyandırılmaktan sonraki en güzel şey gibi.

Ben çok abartmıyorum, günde bir kaç fincan.. ama zaten artık yapılan çalışmalarda (en son Harvard’ın yaptığı) günde 6 fincana kadar kahvenin insanların ömür uzunluklarıyla ya da kanserle bir alakası olmadığı kanıtlanmıştır. Tabi bu bahsedilen sade ya da az sütlü kahvelerdir. Kremalı kahveler ise hem kalori bakımından (örneğin bir Frappuccino yaklaşık 500 cal.dir) yüksektir, hem de içerdiği şeker dolayısıyla tip 2 diabet riskini artırmaktadır. Bu yüzden içme sıklığı konusunda dikkatli olmakta fayda var!

Son olarak dididediki.. varsa kahven ve ona eşlik eden, günün geçer neşe ve pozitifliklen :P

Bir Yorum Yazın

